אנחנו יודעים שאופנה באה לשפר את המראה שלנו אך יותר מכך היא נוגעת במקור בסיסי שקיים בנו והוא הגדרה חברתית ורצון להשתייך לסטטוס חברתי גבוה או להיבדל ממנו
ואיך קשורות נעלי העקב שלך להגדרה חברתית וסטטוס?
מחקר חדש ומקיף שנערך בארה"ב ,בראשות פרופ' קורט גריי,הוכיח כי:
נשים שעוברות לארץ,מדינה ו\או עיר חדשה מיד שמות לב לגובה העקבים של נשים אחרות באותו מקום.
אותן נשים נוטות לחקות ולנעול את סוג העקבים שנועלות הנשים האמידות יותר באותו מקום ולהתעלם מסוג העקב שנועלות הנשים הפחות אמידות.
"במילים אחרות נשים רוצות להראות כמו הנשים העשירות ולהבדיל את עצמן מהנשים העניות" לפי דברי פרופ' גריי.
תהליך זה נקרא "טפטוף ההליכה עם הזרם" שמוכיח כי טרנדים אופנתים מחלחלים מהשכבה הגבוהה אל הנמוכה.
אז איזה סוגי וגובה עקב נועלים בכל מדינה בארה"ב? ואיך גם לגברים קורה את אותו תהליך רק בצורה שונה?
כך נראית חלוקת סוגי העקבים בארה"ב (המידות הינן באינצ'ים):
בשביל לשרוד בני האדם רוצים להראות כבני מעמד גבוה ובעלי חוזק והשתדלו להפריד את עצמם כמה שיותר מן המעמד הנמוך והחלש יותר.
אותו הדבר קורה במקרה העקבים הגבוהים"
ומה עם הגברים? איך הם מדגישים ומתאמים מעמד חברתי?
אומנם המחקר התמקד בנשים בלבד אך תופעה זו קורת גם אצל גברים רק לך דרך נעלי העקב.
גברים ינסו להתאים את עצמם דרך הבגדים ,פרטי האלקטרוניקה וכמובן המכונית כדי להדגיש את המעמד.
בסופו של דבר כל רוב בני האנוש רוצים להיות חלק מהקבוצה ומכוונים תמיד להשתייך למעמד הגבוה.
האדם יעשה זאת בכל הדרכים אשר נתן לו הטבע: שפת גופו,קולו והופעתו.
מחקר זה פורסם בירחון plos one
מעניין אילו תוצאות היה מראה מחקר שכזה אצלנו בישראל?
קורס קריאת שפת גוף,עמידה לפני קהל וקריאת תווי פנים בתל-אביב
לחץ כאן:
לחץ כאן:
לקורס קריאת שפת גוף,עמידה לפני קהל באזור הצפון לחץ כאן:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה